Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 19.07.2018, 03:14


ХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХ
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Навчально - виховний процес » Методика навчання школярів » Формування дослідницько-пошукових здібностей учнів (Інноваційна діяльність вчителя)
Формування дослідницько-пошукових здібностей учнів
vesta13Дата: Вівторок, 25.03.2014, 22:55 | Повідомлення # 1
Рядовий
Група: Администраторы
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Найсприятливішим періодом для формування і розвитку дослідницько-пошукових здібностей дитини є молодший шкільний вік. На момент вступу до школи дитина є носієм власного пізнавального досвіду. І основна функція школи полягає не в нівелюванні, загальмовуванні досвіду дитини як несуттєвого, а навпаки, в максимальному його виявленні, використанні, збагаченні. Тому у педагогічній роботі потрібно використовувати метод розвиваючого навчання, користуватися методиками, які формують творчу, мислячу, здатну до наукового пошуку особистість дитини, її самобутність і самоцінність, організовують навчання дітей без примусу, розвивають в них стійкий інтерес до знань, потребу їх самостійного пошуку. В основі такого підходу — визнання індивідуальності учня, розвиток власного неповторного суб"єктивного досвіду, дослідницько- пошукових і творчих здібностей, розкриття багатств індивідуального світу дитини.Своєрідним епіцентром формування дослідницько-пошукових здібностей і їх подальшого розвитку в дитини є позитивне ставлення школярів до процесу і результату своєї праці і інтерес. Саме інтерес до навчання дарує радість творчості, радість пошуку, радість пізнання, пов"язані з гостротою сприймання навколишнього світу, увагою, пам"яттю, мисленням, волею, які використовуються дитиною у ході дослідницько-пошукових дій.Навчально-пізнавальну діяльність учнів доцільно будувати в такій послідовності: цікаво—> шукаю —> знаю —> вмію. Саме ж навчання слід робити не простішим, а зрозумілішим для учнів початкової школи. Однак, при формуванні дослідницько пошукових здібностей потрібно пам"ятати, що процес навчання — це не безперервна радість, не все може бути цікавим у навчанні. Тож, наслідуючи К.Д.Ушинського, потрібно "привчити дитину робити не тільки те, що її цікавить, а й те, що не цікавить, робити заради приємності виконати свій обов"язок". У роботі з формування дослідницько пошукових здібностей потрібно використовувати завдання, привабливість яких забезпечується не зовнішніми прийомами навчання, а самим їх змістом.

А як  вважаєте Ви, шановні колеги?
 
lorochkaДата: Четвер, 27.03.2014, 20:49 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Модераторы
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Результативністьпроцесу формування дослідницько пошукових здібностей зумовлюється його організацією. Для повноцінного розвитку дослідницько пошукових здібностей потрібно поєднувати репродуктивні (відтворення учнями знань і способів діяльності), частково-пошукові (вияв самостійності, ініціативи у пізнавальній діяльності) і творчі завдання. Репродуктивні та частково-пошукові завдання розвивають певні творчі властивості (незалежність суджень, критичність мислення, здатність переносити знання і вміння в нову ситуацію), однак виконання цих завдань не сприяє виявленню й розвитку інтелектуально-творчих задатків у комплексі. Саме творчі завдання найбільше сприяють формуванню і розвитку дослідницько пошукових здібностей, оскільки у процесі їх виконання учень створює певний навчальний творчий продукт. Це може бути оформлений результат своєї діяльності: проект, складання оповідань на основі власних спостережень за явищами природи чи за поведінкою тварин тощо. Ці теми є близькими і зрозумілими для молодшого шкільного віку, тож учні охоче працюють над ними.Формування і розвитокдослідницько пошукових здібностей має відбуватися на кожному уроці. Для формування дослідницько пошукових здібностей можна використовувати метод навчальних проектів, можна формувати дослідницько-пошукових здібності і у процесіконтролю знань та умінь молодших школярів, за умови застосування такого методу контролю, як тестування.Вчитель маєзабезпечувати педагогічні умови для формування в кожної дитини дослідницько-пошукових здібностей та їх розвитку у процесі навчання. Важливо здійснювати контроль за рівнем сформованості дослідницьких умінь учнів, щоб одразу вносити корективи у процес формування пошуково дослідницьких умінь, в організацію підготовки учнів, усувати прогалини у знаннях, уміннях і навичках.



Повідомлення відредагував lorochka - Четвер, 27.03.2014, 20:54
 
nataliДата: Четвер, 03.04.2014, 19:44 | Повідомлення # 3
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Науково-технічна революція у XX ст. різко ускладнила саму працю, вона стала переважно інтелектуальною. Тож природною постала вимога внести корективи в систему масової освіти. Над початковою школою були надбудовані середня та старша ланки з іншим, науковим змістом знань. Однак з'ясувалося, що значна частина учнів не володіє належними здібностями для їх засвоєння. Дослідження довели, що проблема полягає не в особливих інтелектуальних здібностях дітей або їх відсутності, а в способах мислення, яке не відповідає змісту наукових знань. Наука визначає походження явищ, її метод дослідницький. Науковий аналіз приводить до розуміння закономірностей існування об'єкта, що дає змогу виділяти загальний спосіб вирішення практичних завдань, у певній сфері чи галузі. Однак, більшість дітей такими аналітичними здібностями ні у середній, ні у старшій ланці не володіє, їхня навчальна діяльність досі ще не репродуктивна, з усіма негативними наслідками для навчання та виховання. Таким чином, з'ясовується, що проблема "слабкої ланки" шкільної освіти прихована у початковій школі, функції якої в умовах сучасної освіти має суттєво змінитися. Якщо раніше вона задовільняла вимоги суто утилітарні, то нині її роль - у забезпеченні фундаменту освіти й передусім - у формуванні теоретичного способу мислення кожної дитини, у формування дослідницько- пошукових здібностей, без яких її подальше навчання стає просто неможливим за сучасних умов. Саме тут педагогіка стикається з принципово новим завданням: цілеспрямованого формування інтелектуальних, в тому числі і дослідницько-пошукових здібностей.

Чи згодні ви з моєю думкою?
 
Kravec_OlgaДата: Понеділок, 07.04.2014, 16:27 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Звичайно, вік накладає природніобмеження на організацію дослідницько-пошукових здібностей молодших школярів, однак  розпочинати залучати дітей до пошукової діяльностіварто обов’язково. Справа у тому, що саме у молодшому шкільному віці
закладається цілий ряд ціннісних установок, особистісних якостей та ставлень.
Якщо ця обставина не враховується, якщо це вік сприймається як «прохідний» для
пошукової діяльності, то порушується послідовність між етапами розвитку навчально –
пізнавальної діяльності учнів і значній частині школярів так і  не вдається пізніше досягти бажанихрезультатів у дослідно-пошуковій роботі.
 
ivan5678388Дата: Середа, 01.03.2017, 11:55 | Повідомлення # 5
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Ищете современный смартфон с мощным движком, хорошим функционалом и в прочном корпусе? Обратите внимание на модель ZTE Blade V7 Gold, который можете приобрести в интернет-магазине MOYO. У него минималистичный, но очень красивый. Эргономичный дизайн, корпус из авиационного алюминия, устойчивый к повреждениям и предотвращающий перегрев. Процессор MediaTek MT6753 на 8 ядрах, 2 Гб оперативы и самая современная версия операционной системы Андроид позволят работать над несколькими задачами сразу, так что сразу забудьте о зависаниях. 2,5D жидкокристаллический экран с диагональю 5.2 дюйма показывает яркую и четкую картинку с разрешением 1920x1080 (FHD). Смартфон ZTE Blade V7 Gold
обладает двумя камерами на 13 и 8 Мпикс, двухцветной вспышкой, объективом с пятью линзами, что позволяет делать фото и ролики изумительного качества, даже в ночное время суток. Кроме того, смартфон ZTE Blade V7 Gold оснащен двумя слотами для сим-карты, батареей на 2540 мАч, возможностью выходить в интернет на современных скоростях. Купите смартфон ZTE Blade V7 Gold на MOYO с доставкой по Украине, удобными способами оплаты или в кредит.
https://www.moyo.ua/smartfon_zte_blade_v7_gold/310210.html


Повідомлення відредагував ivan5678388 - Середа, 01.03.2017, 11:56
 
Форум » Навчально - виховний процес » Методика навчання школярів » Формування дослідницько-пошукових здібностей учнів (Інноваційна діяльність вчителя)
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz