Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 19.07.2018, 02:51


ХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХ
Меню сайту
Категорії розділу
Інструктивно - методичні матеріали [12]
Державні навчальні програми програми [12]
Презентації з педагогіки та психології [2]
Навчальні презентації [38]
Розробки уроків [3]
Презентації з виховної роботи [3]
Календарні плани [0]
Підручники і посібники [4]
Дизайн для презентацій [3]
Класному керівнику [1]
Конспекти уроків, виховни х годин [2]
Міні-чат
200
Посилання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 27
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Інструктивно - методичні матеріали

Методична розробка круглого столу з вчителями
[ Викачати з сервера (30.4 Kb) ] 04.08.2017, 15:07

Тема «Формування освітніх компетентностей на уроках в початкових класах шляхом впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій»
Мета: обговорити проблеми формування освітніх компетентностей на уроках в початкових класах.
Завдання:
• розширити уявлення педагогів про інноваційних технології в роботі вчителя.
• мотивувати педагогів на те, що вміння використовувати інноваційні технології важлива складова компетентності сучасного вчителя.
• сприяти актуалізації знань педагогів про формування освітніх компетентностей на уроках в початкових класах .
• активізувати творчий ресурс педагогів.
Форма проведення: круглий стіл
Технічне забезпечення: інтерактивна дошка або проектор.
Питання для обговорення:
1. Які освітні компетентності необхідно формувати на уроках у початковій школі?

2. Які інтерактивні форми навчання ви використовуєте на своїх уроках?
3. Як подолати складнощі застосування інтерактивних методів і перетворити їх слабкі сторони в сильні?

4. Для чого потрібне формування соціальної компетентності особистості?

5. Які соціальні проекти, на Ваш погляд, можливо створити і реалізувати в нашій школі?
План.

Вступне слово організатора про техніку ведення бесіди за круглим столом
2. Актуалізація уваги педагогів до питання формування освітніх компетентностей на уроках в початкових класах шляхом впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій
3 Інноваційні форми роботи з молодшими школярами

4. Самоосвітня діяльність вчителя щодо пошуку механізмів, умов і факторів, які сприяють оптимальному процесу формування соціальної компетентності особистості
а) Створення умов для спілкування молодших школярів на уроці шляхом використання інтерактивних технологій навчання.

б) Способи формування соціальної компетентності учнів.
4. Визначення існуючих труднощів. Пошук рішень. Узагальнення.
5. Рекомендації за підсумками круглого столу
Хід круглого столу
1.Вступне слово організатора про техніку ведення бесіди за круглим столом. Мотивація на роботу.
- Добрий день, шановні колеги. Сьогодні ми зібралися за круглим столом, присвяченому темі «Формування освітніх компетентностей на уроках в початкових класах шляхом впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій». Матеріал та інформацію можна буде не тільки побачити і почути, але і записати, узагальнити, виділити найбільш значущі і важливі моменти, і перевірити свої знання.
Нами заздалегідь визначені ведучі. Це вчителі, заявлені в плані круглого столу.

Порядок роботи:
Відповідальний ведучий знайомить Вас з цікавою та актуальною інформацією, яка носить проблемний характер. Закінчує свій виступ питанням. Ми просимо Вас долучитися до обговорення і прийти до спільного результату.
 

Новітні підходи до формування особистісних компетентностей учнів початкової школи.

Швидкість соціальних і технологічних змін у навколишньому середовищі, прискорене нагромадження інформаційних ресурсів та засобів навчання зумовлюють переосмислення функцій і результатів загальної середньої освіти.

Кожен з нас перед собою ставить перспектив­ну мету: підготувати дитину не до окремого уроку «на завтра», а до самостійного життя, тобто вияви­ти творчий потенціал учнів, ство­рити умови для розвитку творчої особистості, яка вміє формувати влас­ну думку, розв'язувати проблеми, здатна самостійно займатися влас­ною освітою.

У цьому сенсі є очевидною життєва необхідність формування і розвитку навчальних компетентностей на уро­ках у початковій школі.

Питання 1. Які освітні компетентності необхідно формувати на уроках у початковій школі?

- уміння вчитися;

- соціальна;

- загальнокультурна;

- інформаційно-комунікативна;

- здоров’язбережувальна.

- громадянська.

Проблема формування уміння вчитися обумовлена зростанням потоку інформації, швидкою зміною та необхідністю сучасної людини оперативно опрацьовувати її. Уміння вчитися виробляється в практиці навчальної діяльності учнів, уміло керованої вчителем. В таких умовах перед педагогами постає завдання зосереджувати увагу учнів на засвоєнні часто не пов’язаних між собою фактів, на самостійному відборі інформації, критичному її осмисленні. У молодих школярів уміння вчитися формується шляхом оволодіння організаційними, загальномовленнєвими, загальнопізнавальними і контрольно-оцінними уміннями й навичками.

Освітніми результатами початкової школи є повноцінні читацькі, мовленнєві, обчислювальні уміння і навички, узагальненні знання про реальний світ у його зв’язках і залежностях. Тому сьогодні слід допомагати учням оволодівати найбільш продуктивним методами навчально-пізнавальної діяльності, навчати їх учитися.

«Одноманітність у роботі стомлює не лише учня, але й учителя. Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній». А. Дістєрвег

«Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал». Мартін Лютер Кінг.

Наша колега Плахтієнко Н. І знаходить і впроваджує освітні новинки. Вона познайомить нас з інноваційними технологіями педагогічної підтримки індивідуально-особистісного розвитку педагогів та учнів.

Питання 2. Які інтерактивні форми навчання ви використовуєте на своїх уроках?

(Метод «Мозковий штурм». Всі відповіді записуються на дошці «секретарем»)

Інтерактивні форми навчання це:

- метод ПРЕС (позиція, обґрунтування, приклад, висновки);

- мозковий штурм;

- мікрофон;

- акваріум;

- метод позначки;

- п’ятихвилинний (десятихвилинний) есей;

- сенкен;

- пізнай своє місце;

- карусель (робота в парах змінного складу);

- «так», «ні», «не знаю»;

- ток-шоу, дискусії, прес-конференції.

Вчителі обмінюються власним досвідом щодо використання новітніх технологій, інтерактивних методів роботи на уроках .

 

Сьогоднішній школяр не тільки має володіти обов’язковими завданнями, а й уміти працювати з додатковими матеріалами, вміти мислити самостійно, критично, оригінально. Він має прагнути шукати неординарні рішення, виконувати творчі завдання. А виховати такого учня може лише педагог-професіонал, який постійно дбає про підвищення своєї професійної компетентності.

Отже, Полуденко Н.П. поділиться своїм досвідом з питання « Самоосвітня діяльність вчителя щодо пошуку механізмів, умов і факторів, які сприяють оптимальному процесу формування соціальної компетентності особистості».

Питання 3. Як подолати складнощі застосування інтерактивних методів і перетворити їх слабкі сторони в сильні?

Визначення існуючих труднощів. Прошу присутніх висловитись про труднощі і проблеми, які, на Вашу думку, існують в даний час.

Питання : Де, на вашу думку, найбільш слабкі місця?

Де, у кого і з якого приводу спостерігаються особливі труднощі?

 

Слово про «Створення умов для спілкування молодших школярів на уроці шляхом використання інтерактивних технологій навчання» скаже Каращук Л.А.

За період навчання в школі учні повинні придбати необхідні соціальні компетенції, тому завдання вчителя створювати умови для формування активної життєвої позиції школярів.

Питання 4. Для чого потрібне формування соціальної компетентності особистості?

 

Шляхи формування компетентності учнів (за І.Підласим):


• створення умов для розвитку та самореалізації учнів;
• задоволення запитів та потреб школяра;
• засвоєння продуктивних знань, умінь;
• розвиток потреби поповнювати знання;
• виховання в цивілізованному суспільстві.

 

Своїм досвідом по формуванню соціальної компетентності молодшого школяра поділиться Ремінська В.О.

Особистісна спрямованість виховного процесу виходить на перше місце. Розкриття лідерських якостей у молодших школярів проявляється у співробітництві, спільній діяльності, за умови взаємної поваги, довіри дорослих і дітей. Реалізація завдань виховного процесу здійснюється через організацію колективних творчих справ. Однією з форм цієї діяльності є соціальні проекти. Саме соціальне проектування дозволяє учням вирішувати основні завдання соціалізації:
Ø формувати свій світогляд;
Ø встановлювати нові способи соціальної взаємодії зі світом однолітків і дорослих.
Соціальний проект в нашому випадку виступає як форма саморозкриття дитини, дозволяє виявити індивідуальність кожного учасника (сферу його інтересів та здібностей).Проведення проекту значимо і для лідера, і для його команди, і для учасників проекту.

Питання №5: Які соціальні проекти, на Ваш погляд, можливо створити і реалізувати в нашій школі?
Презентація уроку в 1 класі. Вчитель Курілкіна О.О.

Школа повинна стати найважливішим фактором гуманізації суспільно-економічних відносин, формування нових, сучасних життєвих установок особистості. Вона покликана сьогодні створювати умови для розвитку і саморозвитку особистості учня. Це завдання під силу лише тим вчителям, що здатні формувати компетентності учнів. Формування компетентностей учнів зумовлене не лише реалізацією відповідного оновленого змісту освіти, а й пошуком адекватних методів та технологій навчання. Інтерактивна творчість учителя й учня безмежна. Важливо лише вміло спрямувати її на досяг­нення поставленої навчальної мети.

 

Категорія: Інструктивно - методичні матеріали | Додав: vesta13
Переглядів: 305 | Завантажень: 32 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Привіт, Гість
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Пошук
Посилання

«Методичний портал»

Наша кнопка
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сходинки до вершин знань

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz