Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 18.10.2018, 00:09


ХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХ
Меню сайту
Категорії розділу
Інструктивно - методичні матеріали [12]
Державні навчальні програми програми [12]
Презентації з педагогіки та психології [2]
Навчальні презентації [38]
Розробки уроків [3]
Презентації з виховної роботи [3]
Календарні плани [0]
Підручники і посібники [6]
Дизайн для презентацій [3]
Класному керівнику [1]
Конспекти уроків, виховни х годин [2]
Міні-чат
200
Посилання
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 28
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Інструктивно - методичні матеріали

Оцінювання учнів
[ Викачати з сервера (34.3 Kb) ] 15.10.2017, 22:14

О.Я. Савченко академік НАПН України, доктор педагогічних наук, професор

ДИДАКТИКО-МЕТОДИЧНІ ВИМОГИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

      Багатопредметність початкового навчання, різноманітність функцій, видів, способів контролю і оцінювання навчальних досягнень учнів визначають об’єктивну важливість і складність педагогічної праці вчителя.
        Крім знання нормативних документів і базових понять, необхідно орієнтуватися на основні дидактико-методичні вимоги щодо ефективності контрольно-оцінювальної діяльності.

     До організації контролювальної діяльності вчителя у дидактичних дослідженнях визначено такі вимоги: систематичність, своєчасність, об’єктивність, дієвість, методична різноманітність. Ці вимоги здійснюються на засадах гуманної навчальної взаємодії, коли учень є не лише об’єктом контролю, а й обов’язково суб’єктом контрольно-оцінювальної діяльності. Суб’єктність означає у даному випадку спеціальне створення навчальних ситуацій, залучення дітей до саморегуляції і самоконтролю. Поступово вони мають оволодівати структурою цього вміння і прогнозуванням зони можливих помилок.

      Об’єктом контролю і оцінювання у сучасній початковій школі є навчальні досягнення учнів, які виявляються у предметних компетентностях, що визначені програмою з кожного предмета. (Ключові компетентності поки що є не мають типового інструментарію для масової перевірки).

      Відомо, що контроль і перевірка ефективні, якщо здійснюються систематично. Ця вимога стосується і навчальних досягнень учнів. Проте помиляється той, хто вважає, що чим контроль частіший, тим краще.

     Психологами доведено, що сам факт контролю як особливого виду діяльності, яка вимагає самостійності учнів та оцінювання їхніх досягнень, порушує «психічну рівновагу» дітей, збуджуючи або пригнічуючи їх. За таких обставин виявити справжній рівень навчальних досягнень досить важко. Індивідуальний підхід в процесі перевірки упереджує психологічне напруження дітей, створює умови для повнішого виявлення їх індивідуальних можливостей і об’єктивного оцінювання вчителем з урахуванням загальних вимог, що зазначені у програмі.

     На наш погляд, першорядне значення має на частота, а своєчасність контролю в межах певного етапу засвоєння чи окремого уроку і всієї теми. Тому радимо перед вивченням теми чітко визначити, що й на якому рівні має бути засвоєне, заздалегідь продумати запитання і завдання тематичної контрольної роботи, які найкраще допоможуть перевірити знання і уміння дітей. Якщо тема складна і вивчається тривалий час, доцільно передбачити різні види перевірки, поєднуючи усні й письмові, фронтальні, групові та індивідуальні завдання.

Категорія: Інструктивно - методичні матеріали | Додав: vesta13 | Теги: учні, ь вчитель, оцінювання
Переглядів: 251 | Завантажень: 29 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Привіт, Гість
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Пошук
Посилання

«Методичний портал»

Наша кнопка
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сходинки до вершин знань

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz