Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 18.10.2018, 00:20


ХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХ
Меню сайту
Категорії розділу
Основи здоров'я [1]
Українська мова [0]
Літературне читання [1]
Міні-чат
200
Посилання
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 28
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків, виховни х годин » Літературне читання

Відкритий урокз літературного читання в Широківській ЗОШ, 4 клас
14.03.2016, 20:56

Іван Франко. Лисичка-кума

Мета: розширити знання учнів про творчість І. Франка; розвивати техніку читання, образне мислення, мовлення, творчість, уяву, фантазію, вміння працювати з текстом, швидко орієнтуватися в його структурі, відповідати на запитання за змістом твору; розширювати читацький кругозір; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати інтерес до усної народної творчості, літературних казок; виховувати почуття дружби, товариськість.
Обладнання: підручник «Читанка» О.Я.Савченко,мультимедійна презентація до уроку, інформаційні опори, сюжетні малюнки, мікрофон.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма проведення уроку: урок-подорож.

Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1.Привітання учнів
Вітаємо Вас наші гості
У світлій затишній оселі,
Нехай урок наш для всіх буде
Як пісня дзвінкий і веселий.
Вчитель:
Продзвенів дзвінок,
Починається урок,
З маминої ласки,
З бабусиної казки,
отож всі сідайте
і «12» заробляйте.
- Наш урок пройде під девізом (Слайд 1)
Краще читаємо,
Чітко розповідаємо,
Головне виділяємо,
Мовлення розвиваємо.
Вчитель. Молодці. Бачу, що ви готові до уроку. Тож давайте пригадаємо основні критерії успіху учня.
2.Психологічна готовність
Вчитель. Я сьогодні готова поділитися своїми знаннями з учнями.

Я буду
Я не буду
Діти:
- Я буду дуже уважним на уроці…
- Я не буду відволікатися…
- Я не буду заважати сусіду…
- Я запам’ятаю все, що розповість вчителька…

Вчитель. Молодці! Посміхніться один одному. Розпочинаємо урок.
ІІ. Змістова й мотиваційна підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.

1. Вступне слово вчителя.
- Сьогодні ми з вами помандруємо в казкове місто. Зустрінемося з казкою. А які ви знаєте казки? Казка… Ми з нею нерозлучні із самого дитинства і навіть, ставши дорослими, ніколи не забуваємо про неї. Ми повертаємось до неї знову і знову. Бо мудрість, добро, краса й її – невичерпні. Отже, готові до подорожі?
Тож рушаймо до казкового міста. (Слайд 2)
Вчитель.
Зійшли хмарки, і небо засиніло
А сонце ген, з-за обрію пливе.
І всюди заіскрилось, засвітило!
Напевно, казка-диво тут живе.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Зупинка «Мовна доріжка»(Слайд 3)
Вчитель. Перша наша зупинка - «Мовна доріжка». Щоб всі нас у цьому казковому місті розуміли, ми повинні правильно, чітко і виразно розмовляти. Тому підготуємо ротики до читання
а) Вправа для розвитку мовленнєвого апарату. Робота із скоромовкою.(Слайд 4)
Ми-обоє довгохвості,
Ти приходь до мене в гості!
Будьмо знову рибу їсти!
Хто ще хоче попоїсти?
Читаємо: мовчки, повільно,швидко,дощиком,зливою.
Б) Робота над чистомовкою.
Чка-чка-чка – була Лисич…
Чик-чик-чик – їй зустрівся Вовч..
Ли-ли-ли – щось задума…
Ти-ти-ти – картоплю посади…
Ла-ла-ла – Лисиця Вовка підве…
.
- Що об'єднує ці дві вправи?
- Де зустрілися наші герої?
- В яких казках?
- Хто автор цих казок?
ІV. Повідомлення теми уроку (Слайд 5)
Зупинка на «Галявині знайомств»(Слайд 6)
Ми з вами дійшли до «Галявики знайомств» де познайомимся з казкою І.Франка «Лисичка-кума». З творчістю Франка ми вже знайомі. Пригадати її нам допоможе могутній дуб.
- Зверніть увагу на листочки,на них є слова-підказки. Вони нам допоможуть скласти розповідь.
народився Нагуєвичі Батькова кузня

Матуся Освіта Твори для дітей
(Слайд 7)
V.Вивчення нової теми
Зупинка «Казковий гай» (Слайд 8)
Вчитель: Подорож наша продовжується і ми з вами в казковому гаю на якому ростуть незвичайні квіти. Ці квіти нам допоможуть підготуватися до роботи над текстом казки.
а) Словниккова робота
Вправа «Читання луною»
Вчитель. Повторюючи за мною, прочитайте слова, правильно їх
наголошуючи:

Корч Полуденок Горнятко Похресники
Чудернацькі Згамкаю Злосливий Досягну
Схрупала Мотика Гук Клюка

- Які слова ви читаєте вперше і вони вам незрозумілі.

б) Робота в парах
Тлумачення значення деяких слів із тексту.
Вчитель: А тепер попрацюємо в парах. На партах лежать квіти з фразеологізмами. Треба з'єднати словосполучення лівого і правого стовпчиків.
Не мати ніякої спілки втекла
Ані пари з рота страшно, лячно
Мурашки за плечима мовчати
Накивала пятами не робити нічого разом
Самоперевірка (Слайд 9)
Зупинка «Казковий палац» (Слайд 10)
Вчитель. Тут ми будемо працювати з казкою “Лисичка-кума”
а)Комбіноване читання твору
( Починає читати вчитель,потім продовжують учні. Кінцівку від слів “ А так ти така…”діти закінчують читати самостійно).
б).Перевірка сприймання прочитаного за запитаннями.
 Якої пори відбуваються подій, відображені в казці.
 Скільки разів Лисичка бігала на « хрестини»
Фізкультхвилинка (Слайд 11)
В подорож пішли по казці,
квіти зустрілись чудернацькі.
Зустріч із вовчиком у нас була,
Тихесенько лисичка до нас підійшла.
Ми тихесенько присіли,
Підвелись,потупотіли.
Бігли довго без оглядки,
Повернулися до класу,
Заспокоїлись, присіли,
тихесенько за парти сіли.
Відпочили наші ніжки
Знов беремося за книжки.
4. Вибіркове читання.
- З якими намірами Лисичка з Вовчиком почали роботу?
- Як Лисичка вперше надумала обдурити Вовка?
- Як її витівки пов’язані з іменами удаваних похресників?
- Що робили Лисичка та Вовчик коли настав полудень?
- Що зробила Лисичка коли почула крик Вовчика?
- Чим хотів дістати Вовчик Лисичку з нори?
- Чи вдалося Лисичці знову обдурити Вовчика?
- На скільки частин можна поділити казку? Прочитайте початок і кінець
кожної частини.
5. Зупинка «Стежинка дружби» (Слайд 12)
Робота в групах
І так, подорожуючи ми дійшли до стежинки дружби, де будемо працювати в групах. Ми як завжди поділимося на три групи. Представники, підійдіть і отримайте картки з назвами груп та завдання.
- Як ви гадаєте чому такі назви груп
Початок Серединка Остаточок
Завдання для груп:
1 група
Скласти характеристику героїв казки. «Хто який?» Додайте закінчення, доберіть рису характеру.
Лисиця Вовк
Довірлив..., хитр..,.підступн...,злодійкуват...,брехлив.., дурн...,жадібн...,
працьовит...,,запальн...
2 група
Перед вами план до твору. Але у ньому порушена послідовність.
О Остаточок.
О Задум чесно працювати.
О Хитрощі розкрито.
О Початочок.
О Серединка.
Прономерувати у правильній послідовності.

3 група
Обери позицію. Обрати прислів'я, яке на вашу думку відповідає змісту казки. Виділити його.
Праця годує,а лінь марнує.
Неправдою світ пройдеш, а назад не вернешся.
Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки загребущі.
Презентація групової роботи
VІІ. Підсумок уроку
Зупинка «Брами казки» (Слайд 13)
І так подорож підходить до кінця, щоб брами казки зачинились нам потрібно з вами прочитати прислів'я і з'ясувати кого з героїв воно характеризує.

Метод «Мікрофон»
Вчитель. Діти, чи сподобалась вам мандрівка по Казковому місту? (відповіді учнів)
Доповніть речення своїми думками і враженнями.
Я ЛЮБЛЮ КАЗКУ ТОМУ, ЩО….
А як ви гадаєте, чи казки написані тільки для дітей? Чи має казка свій вік? Давайте запитаємо про це у наших гостей.(діти беруть інтерв’ю у присутніх гостей)
VІІІ. Домашнє завдання
- Виразно читати казку в особах.
Ось і пролунав дзвінок —
Закінчився наш урок,
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі.

Категорія: Літературне читання | Додав: Світлана
Переглядів: 214 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Привіт, Гість
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Пошук
Посилання

«Методичний портал»

Наша кнопка
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сходинки до вершин знань

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz