Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСереда, 16.01.2019, 07:07


ХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХ
Меню сайту
Категорії розділу
Інструктивно - методичні матеріали [12]
Державні навчальні програми програми [12]
Презентації з педагогіки та психології [2]
Навчальні презентації [38]
Розробки уроків [3]
Презентації з виховної роботи [3]
Календарні плани [0]
Підручники і посібники [6]
Дизайн для презентацій [3]
Класному керівнику [1]
Конспекти уроків, виховни х годин [2]
Міні-чат
200
Посилання
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 30
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Розробки уроків

Чому кажуть, що весняний день, рік годує?
[ · Скачати дистанційно (67 кб) ] 25.03.2014, 21:57

Тема:                    Чому кажуть, що весняний день рік годує?

Мета:                    продовжувати формувати уявлення дітей про  неживій і живій природі, праці людей навесні, показати причинно – наслідкові зв’язки між неживою і живою природою та працею людей, ознайомити з весняними роботами в полі, на городі, в саду, з термінами висіву насіння різних культур; розвивати спостережливість, уважність, уміння розпізнавати насіння польових і овочевих  рослин; виховувати повагу до праці людей.

Обладнання:    таблиці «Праця людей навесні в полі», «Праця людей навесні в саду»; ілюстрації та малюнки польових, овочевих та фруктово – ягідних культур, муляжі овочів, снопики пшениці, жита, вівса, проса, ячменю.

Тип уроку :       Урок – подорож.

І. Організація класу. Ранкове вітання.

- Діти, давайте привітаємось.

Руку дай тому, хто справа. Руку дай  тому, хто зліва. Ми одна родина, ми одна сім′я.

Посміхнись тому , хто справа. Посміхнись тому, хто зліва. Посміхнися до гостей і скажи всім «Добрий день!».

  • День зимовий, урок казковий, а настрій – чудовий.

Добре, що у вас гарний настрій, бо саме з таким настроєм зустрічають гостей.

ІІ. очікування від уроку.

  • Діти, а що ви чекаєте від уроку? Коли ваші очікування здійсняться та наша грядка зарясніє овочами.

ІІІ. Актуалізація знань.

  • Вчора, ідучи зі школи, я зустріла Сойку синьокрилу. Вона мені повідомила таку новину: 15 лютого, на свято Стретіння Весна зустрічалася з Зимою. Посперечавшись трішки, вони вирішили, що ще Весна поспить у своєму ліжечку, вистеленому любистком і м’ятою, барвінком і рутою. А коли проснеться, то відхилить похмуру завісу неба і вигляне лагідне сонечко, яке пробудить все живе. А поки що, передала вона нам цікаві завдання.

IV. Перевірка домашнього завдання.

  1. Перше завдання. Весна запропонувала нам відправитися у подорож до казкової країни квітів. Квіти – вічні супутники нашого життя. Квіти, як і музика, створюють піднесений настрій, надихають на творчість.

(П’єса Чайковського «Пори року. Квітень.)

  1. А що цікавого діти, ви підготували про квіти.

(Розповіді дітей).

  1. А що це за килимок передала нам весна? Він не простий, а чарівний. На ньому з’явилися проталини? Давайте полагодимо його.
  2. Вчитель.

Прошу я всіх запам’ятати,

Із корінням квіточок не рвати.

Стане дуже сумно на світі,

Якщо загинуть наші квіти.

V. Повідомлення теми та мети уроку.

- А подорож наша продовжується. Куди ми помандруємо з вами, вам допоможе дізнатися про це вірш.

- То куди помандруємо зараз?

VI.Первинне  сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Відгадування загадок.

Мандруємо у поле. Як називаються рослини, що висівають у поле?

  • Маю жовтий вусок, золотий колосок. Буде з мене мука й паляниця м’яка.
  • Що то за твір,що не чоловік,  ні звір, а має вуса?
  • Я рослина дуже цінна, проростаю я на полі, люблять мене кролі і їдять і свині й коні.

Це ранні зернові культури. Їх сіють рано на весні. Коли земля звільниться від снігу. А є ще й пізні. Що це за рослини? Відгадайте.

  • Є коси та не з волосся, є зерно та не з колосся.
  • Заглядає у віконце на високій ніжці сонце.
  • Бджілкам – взяток, людям каша, а бичкам соломка наша.
  1. Робота з демонстраційним матеріалом.

У вас на партах лежить колекція насіння польових культур.

  • Знайдіть насіння пшениці.
  •  Пшениця – найцінніша зернова культура. З неї виробляють борошно, з якого випікають хліб, роблять крупу, макаронні вироби. Є корм для худоби.
  • Ячмінь – найдавніша культура. Виготовляють крупи,є поживним кормом для тварин.
  • Овес – виготовляють борошно, крупи. Вівсяні каші дуже корисні для дітей.
  • Гречка – теплолюбна рослина. Із гречаних круп варять каші, супи.
  • Соняшник – цінна сільськогосподарська  рослина. Насіння соняшника їдять як ласощі. З нього виготовляють олію. Макуха є кормом для тварин.
  • Кукурудза – роблять крупи, борошно, кукурудзяні пластівці, палички,Є попкорн.

VII. Фізкультхвилинки.

  • Дітки, вийдіть із-за парт.  Заплющіть очки. Уявіть ,що ви маленькі зернятка, які лежать у землі(присідають). Падає дощик(плещуть у долоні). Потихеньку зернятко починає проростати(встають). З’являється  маленький пагонець, який тягнеться до сонця.(піднімають руки вгору). З’являються і розправляються листочки(руки вгору). Вони відчувають легенький вітерець(ворушаться). А ось і бутон, він збільшується,  збільшується і відбувається диво –розкривається квітка(руки вгору розвести їх). Квіточці дуже добре(потягуються). Вона відчуває, що її люблять і сонце , і вітер, і земля. Вона не схожа на будь – яку іншу квітку. Всередині у ній уже дозріває насінина , ось її піджив вітерець і дбайливо опустив на землю(сідають до парти, очі не розкривають). Мине час і все повториться знову. Але ніколи на землі не з’являться дві однакові квіточки.(розплющують очі, музика спиняється).

VIII. Мандруємо далі.  Запиняємося на городі. Які рослини ростіть? А чи знаєте ви загадки про овочі? Відгадуючи загадку покажіть насінинку.

Відгадування загадок.

  • Овочі в нашому харчуванні мають велике значення. В них містяться вітаміни, білки, жири, вуглеводи. Щоб виростити смачні овочі людина докладає багато зусиль. Їх треба вчасно посіяти чи посадити, сапати, вдобряти. Є овочі холодостійкі і теплолюбові. Холодостійкі – укріп, петрушка, морква, редиска, помідори, цибуля сіянка.
  • Теплолюбові – огірки, кабачки, кавуни, дині, гарбузи, розсада помідор, перцю. Висаджують у добре прогрітий грунт.

IX. Гра «Що переплутав агроном?».

X.  А   наша подорож продовжується. І йдемо ми з вами у сад. Весною в саду теж багато роботи. В кінці лютого слід обрізати виноград, у березні плодові дерева. До появи листочків слід обприскати дерева отруйними речовинами. Нижню частину стовбуру побілити вапном.

XI. Із чого починається життя кожної рослини?

Які умови потрібні для росту рослин? (тепло,світло). Але цього замало. Зараз ми порівняємо ріст і розвиток рослини із розвитком дитини.( схематичні картинки).

світло

тепло

любов і турбота

простір

вода, поживні речовини

Рослина

Створення «Асоціативного куща» у вигляді рослин.

ХІІ. Ознайомлення з професіями.

Як називаються професії, пов’язані з хліборобною працею?(тракторист, комбайнер, водій, фермер, агроном, садівник).

Для хліборобів дуже важливо передбачити, якою буде весна. Адже  від цього залежить час проведення весняно – польових робіт.

Давайте ознайомимось з деякими.

  • З’явились підсніжники – час орати.
  • Зацвіла осика – сій моркву.
  • Зацвіла черемха – час висаджувати картоплю.
  • З’явилося листя на березі – сій овес.
  • Розпустилося листя на дубі – сій пшеницю.
  • Коли добре проросла трава – сій гречку.
  • Багато шишок на сосні - на врожай жита і пшениці.
  • Багато пролісків – гарно вродить картопля.

ХІІІ. Хліборобська праця нелегка, про це говориться  і в народних прислів’ях. Які прислів’я ви знаєте?

ХIV. Проведення досліду. Висівання помідорів і перцю.

  1. Розповідь учителя.

За вікном ще хурделиця, але не за горами і весна. Люди почали готуватися. Хтось купує насіння, а хтось готує горщики для вирощування розсади. А чому б і нам не створити свій маленький город? Буряк, морква, капуста, помідори можна посіяти у квітні – травні. А ось такі культури, як перець чи помідор, краще висаджувати розсадою зараз.

  1. Правила висівання насіння.

А) приготуйте ящик, насипте поживної землі, вирівняйте її дощечкою.

Б) відберіть якісне насіння. Для цього приготуйте розчин: на 1 літр води 30 – 50 гр. солі. Покладіть насіння, які опустилися на дно, сміливо висівайте.

В) прогрійте насіння протягом 5 – 7 днів.  Прогріте насіння краще проросте, а згодом дасть добрий урожай.

Г) покладіть насіння в тарілочку на зволожену полотнину.

Д) коли насіння проклюнеться, обережно, щоб не зламати паросток, висійте у грунт.

Е) обережно полийте так, щоб вода не розмила посів. Накрийте плівкою.

Є) тільки-но робляться перші сходи, відкрити ящичок  і перенести його до вікна. Поливайте, але не заливайте.

ХV. Закріплення й осмислення знань.

Робота з підручниками.

XVI. Узагальнення й систематизація знань.

  1. Розгадування  кросвордів.
  2. У яких рослин сховалися ноти?(помідор, квасоля, перець,цибуля).

XVII. Домашнє завдання.

Категорія: Розробки уроків | Додав: vesta13 | Теги: капелюхи, методи навчання
Переглядів: 2864 | Завантажень: 317 | Рейтинг: 2.3/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Привіт, Гість
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Пошук
Посилання

«Методичний портал»

Наша кнопка
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сходинки до вершин знань

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz