Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСереда, 17.10.2018, 23:05


ХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХ
Меню сайту
Категорії розділу
Контроль знань учнів [2]
Методика виховання [3]
Методика навчання [1]
Соціалізація особистості [5]
Міні-чат
200
Посилання
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 28
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Доповіді членів методичного об'єднання » Контроль знань учнів [ Додати статтю ]

Тестова перевірка і діагностика, як об’єктивний метод контролю якості знань учнів і подолання неуспішності.

 Тестова перевірка все більше набуває поширення. Сутність цього методу полягає в тому, що учням у певному дидактичному блоці визначають конкретні завдання (запитання), на які подані альтернативні відповіді. Учень має обрати правильну відповідь. Якщо йти таким спрощеним шляхом, то це може призводити до простого вгадування відповіді. Важливо моделювати завдання в такий спосіб, щоб учень аргументував свій вибір відповіді, аналізував, чому інші відповіді він вважає помилковими чи неповними. Тестова перевірка може здійснюватися машинним і безмашинним способом.

                                  Застосування засобів ІКТ для  діагностики навчальних досягнень учнів

      Одним із методів діагностики є тестування, яке останні роки широко використовується у навчальному процесі. Тест у вузькому значенні розуміється як короткочасний, технічно просто поставлений експеримент, комплекс завдань, що відповідають змісту навчання і забезпечують виявлення ступеня оволодіння навчальним матеріалом. За В. С. Аванесовим педагогічний тест це «…система репрезентативних паралельних завдань зростаючої складності, специфічної форми, яка  дозволяє якісно та ефективно визначити рівень та структуру підготовленості учнів».

 

У сучасних умовах значно збільшився обсяг інформації, яку повинен засвоїти учень. Використання сучасних інформаційних технологій у навчальному процесі актуалізувало питання контролю знань як показника засвоєння інформації учнями. Нині потрібний досконалий механізм контролю знань, що забезпечує гуманність, рівність, демократичність, самостійність оцінювання знань. Дванадцятибальна шкала досягнень учнів дає можливість контролювати досягнення та помилки учнів. Ефективним засобом контролю навчальних досягнень учнів є тестування.

Педагогічне тестування – це метод вимірювання результатів навчання учнів, інструментом в якому є дидактичний тест, а методом оцінювання – шкала.

Під тестуванням також розуміють процедуру вимірювання, тобто застосування тесту до конкретного учня.

Тестовий контроль знань може бути використаний під час поточного, тематичного або підсумкового контролю. Крім того, використання тестового вхідного контролю важливо для виявлення рівня підготовки учнів. Вхідний тестовий контроль до кожної теми дає змогу викладачеві побудувати вивчення навчального матеріалу таким чином, щоб зосередити увагу на тих питаннях, в яких учні мають прогалини або вони викликають певні труднощі в учнів. Крім того, викладач має змогу більше уваги приділити спілкуванню з учнями, більш глибокому вивченню ключових питань теми, використовуючи при цьому традиційні форми та методи контролю знань.

    Можливість виявлення структури знань кожного учня для подальшої зміни методики навчання.Крім цього, тестовий контроль знань дозволяє за незначний проміжок часу опитати значну кількість учнів з будь-якого обсягу навчального матеріалу.

У залежності від використання в тесті різноманітних завдань (запитань) розрізняють наступні види дидактичних тестів, складання яких відбувається у відповідності до певних правил.

Ø      Тестові завдання нагадування, в процесі виконання яких учні мають як відповідь на запитання навести який – не будь факт.

Ø      Тестове завдання доповнення (з прогалинами). У реченні залишається місце, куди учень має вибрати із запропонованих варіантів (вписати) слово або число.

Ø      Альтернативне тестове завдання, в якому учень повинен вирішити, правильне або хибне твердження.

Ø      Вибіркове тестове завдання. Учень має з декількох відповідей вибрати правильну.

Ø      Тестове завдання на відповідність. Учень повинен поєднати зв’язані між собою дані, що знаходяться в двох стовпцях, які пов’язані між собою за змістом.

Ø      Тестові завдання ранжування. Учню пропонується розташувати в порядку їхнього зростання (складання), збільшення (зменшення).

2.2 Класифікація тестів

Розрізняють:

1. За нашою процедурою створення:

-стандартизовані;

- не стандартизовані.

2. Чи по кишені пред'явлення:

- бланкові;

- предметні;

 -апаратурні;

- практичні;

- комп'ютерні.

3. По спрямованості:

- тести інтелекту;

- особистісні;

- тести досягнень.

4. За характером дій:

- вербальні;

- невербальні.

5. По провідною орієнтації:

- тести швидкості (містять прості завдання);

- тести потужності чи результативності (містять складні завдання);

- змішані тести (завдання різного рівня складності).

6. За рівнем однорідності завдань:

-гомогенні;

- гетерогенні.

7. По об'єктивності оцінювання:

- об'єктивні;

- проективні тести.

8. По спеціалізації:

-широкоорієнтовані, дозволяють оцінити ефективність процесу навчання, ступінь освоєння учнями системи знань, умінь і навиків під час процесу;

-узкоорієнтовані, створені задля виявлення досягнень  у процесі освоєння окремих предметів.

9. По цілям використання

- попередній визначальний тест (визначає знання на початку навчання);

- тест прогресу, досягнутого у процесі навчання;

- діагностичний тест. Мета тесту – визначення труднощів навчання.

-сумарним тест (містить питання, котрі представляють понад високий рівень складності),

10. За шириною використання (лише тестів системі освіти):

- від використання учителем;

- від використання групою вчителів, або адміністрацією освітнього закладу;

- з метою добору, і формування груп;

- для атестації учнів.

11. За формою:

 

- тести закритого типу

- тести відкритого типу

 

Використання тестової форми контролю забезпечує:

- високий рівень навчальних досягнень з предметів початковій щаблі освіти;

- виховує ціннісне ставлення до навчальної діяльності;

- розвиває пам'ять, варіативно- логічне мислення;

- вміння робити правильний вибір;

- знижує рівень тривожності;

- допомагає вчителю здійснювати своєчасно корекцію знань.

Проте, поруч із перевагами перед 

традиційними способами перевірки знань, умінь і навиків, тестування супроводжується певними вадами:

1) велика можливість вибору відповідей навмання;

2) неможливо простежити логіку учня.

Отже, тести – це одне з форм контролю та оцінювання знань, умінь і навиків, яка може і має використовуватися разом із іншими формами і методами контролю та оцінки.

  Доповідь вчителя початкових класів Радушненської ЗОШ  Матюхи В.В.  

 


Категорія: Контроль знань учнів | Додав: vesta13 (12.11.2013) | Автор: Матюха В.В
Переглядів: 1664 | Теги: тести, навчання, контроль | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Привіт, Гість
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Пошук
Посилання

«Методичний портал»

Наша кнопка
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сходинки до вершин знань

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz