Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 21.09.2018, 08:43


ХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХ
Меню сайту
Категорії розділу
Контроль знань учнів [2]
Методика виховання [3]
Методика навчання [1]
Соціалізація особистості [5]
Міні-чат
200
Посилання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 27
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Доповіді членів методичного об'єднання » Методика навчання [ Додати статтю ]

Вправи та тренінги з читання для учнів початкових класів

Автор: Чубелюк Світлана Вікторівна – вчитель КНЗ «Широківська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів» Криворізького району.
ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
ШВИДКОСТІ ЧИТАННЯ ВГОЛОС

1.Кожного дня читай вголос по 10 с кожну таблицю № 1, 2, 3, 4, 5 у швидкому темпі.

2. Розповідай кожного дня вивчену скоромовку. Влаштуй змагання з друзями: хто швидше і безпомилково розповість скоромовку.

3.Вимовляй у швидкому темпі п'ятискладові звукосполучення, як слова з наголосом на останньому складі.

бівігідіжі бевегедеже бавагадажа
бовогодожо бувугудужу бивигидижи
зікіліміні зекелемене закаламана
зоколомоно зукулумуну зикилимини
пірісітіфі пересетефе парасатафа
поросотофо пурусутуфу пириситифи
хіцічішіщі хецечешеще чацачашаща
хоцочошощо хуцучушущу хицичишищи

4.Чітко і без напруження вимовляй початкові та кінцеві приголосні у словах: Склад, скляр, страх, струс, струп, страж, склеп, сплін, скрип, штраф, шквал, вдих, взвод, вміст, вплив, вступ, втрьох.

5.Вимовляй сполучення приголосних у словах, не допускаючи „ковтання" закінчень:
Шторм, корм, гори, сонм, черв, спазм, цикл, ритм, скарб, горб, корж, шарж, гонг, корд, торф, ферзь, ямб, ромб, стенд, з 'їзд, дрозд, спорт, фант, перс, толк, франк, транс, танк, торф, темп, френч, харч, вольт, гольф, дерть, шурф, парк, культ, кварц, марш, цинк, борщ, вовк, брязк, блиск, міст, хист, хвіст, фрукт, фрахт, , банк, текст, перст, центр, пункт.
6.З прочитаними вище словами швидко склади речення. Погратися із друзями ускладнивши завдання: кожне наступне речення має ніби продовжити „розповідь", розпочату в попередньому.
7.Зроби глибокий та короткий вдих. На видиху вимови звуки: ббб, ддд, ггг, бдг, дбг, гдб, зс, пті, пб, дт, бп, тд, кг, гк, мн, нм, жш, иіж, дж, дз.
8.Зроби глибокий довгий вдих. На видиху вимовляй звуки: жжжжжжж, зззззззз, ннннннн, ммммммм, уявляючи політ бджоли, мухи, комара, великого жука.
9.На видиху вимовляй звуки : ба-ба-ба-ба, бо-бо-бо-бо, бу-бу-бу-бу, бі-бі-бі-бі, би-би-би-би, бе-бе-бе-бе, бє-бє-бє- бє.

10.Зроби довгий глибокий вдих і на видиху вимови звук уууууууу. Уяви собі гудіння теплохода.
11.Зроби довгий глибокий вдих і на видиху вимови склади: мам-мом-мум-мім-мем-мим. Уяви собі биття дзвонів.
12.„Мукай" із закритим ротом.
13.Присядь. На вставання вимовляй звук „с"
14.Відганяй уявлювану муху: вимовляй звук „з"

15.„Йдучи на лижах", вимовляй звуки: су-і-е-а-о-у.

16.Сядь на стілець, руки розведи вбік. Зводячи руки вимовляй звуки: „з-м"

17.Сядь на стілець, руки зведи. Розводь руки і вимовляй звуки пд-м"

18.Те саме. Руки підніми вгору. Опускаючи руки донизу вимовляй звуки: жжжжжжжж.

19.Вимовляй звуки: пім, пам, пом, пум, пай, пім. Уявляй, що граєш тенісним м'ячиком та ракеткою. Пограй з товаришем, при цьому партнер відповідає тими самими звуками.

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
ШВИДКОСТІ ЧИТАННЯ МОВЧКИ

Зверни увагу. Коли ти вчися читати, ти промовляєш букви, потім склади, потім слова. З'являється звичка промовляти текст спочатку вголос, потім пошепки, потім про себе. Таким чином мовчазне читання уповільнюється і текст важче зрозуміти і запам'ятати.
Наступні вправи допоможуть тобі якомога більше приглушити цю звичку.
ТРЕНІНГ
Під час читання мовчки
1.Тримай палець руки на губах. Слідкуй за тим, щоб губи не ворушилися.

2.Злегка затисни зубами олівець. Слідкуй, щоб язик і губи не торкалися олівця.

3.Притули язик до зубів.

4.Злегка затисни язик зубами.

5.Промовляй вголос „ла-ла-ла", „на-на-на" тощо, або окремі слова.

6.Промовляй про себе „ла-ла-ла", „на-на-на" тощо, або окремі слова.

7.Промовляй вголос вивчену чергову скоромовку.
8.Лічи вголос: 1, 2, 3, 4, 5 ...
9.Рахуй вголос слова в тексті.
10.Рахуй вголос букви в словах.
11. Співай улюблену пісню.
ТРЕНІНГ
Вправи для розширення поля зору
1.Відкрий таблицю 6. Три рази глибоко вдихни. Затримай подих на 3-5 секунд. Опусти голову нижче рівня серця. Поклади таблицю перед очима. Дивись в середину таблиці. Повільно опускай погляд вниз чітко по середній лінії і намагайся прочитати цифри, які знаходяться ліворуч та праворуч, не переводячи погляд.
Тепер виконай цю вправу, піднімаючи очі вгору.
2.Відкрий таблицю. Читай перший стовпчик слів з верху до низу, фіксуючи погляд в центрі слова. Переходь до наступного стовпчика і т. д.
3.Відкрий таблицю 16. Виконуй вправу подібно до попередньої.
4.Читай кожну з поданих колонок за один погляд.

1
3 2
3 2 3
2 1 4
1 4 5
5 6
7
Самостійно склади ще декілька подібних колонок і повтори вправу.

5.Ідучи по вулиці, блискавичним поглядом намагайся побачити номери припаркованих або проїжджаючих машин.

6.На вулиці, дивлячись по сторонах, за один погляд читай виділені слова на яких-небудь вивісках та об'явах.
7.Де б це не було, коли б це не було (вдома, в транспорті, на вулиці і т. д.) розширюй поле свого зору: не рухаючи зіницями, побач якомога більше предметів з усіх сторон (знизу, зверху, зліва, справа).
8.Читай кожну з поданих колонок за один погляд.
гордість
бамбук васильки
громадянин кефаль кінофільм
життя олово поверх
романс силач терпуг
четвірка ярмарок
кілометр
Самостійно склади ще декілька подібних колонок і повторити вправу.
ТРЕНІНГ

Вправи для ефективної роботи очей

Вправи виконуй регулярно, злегка розслабивши очі допускаючи перевтоми.

1.Відкрий таблиці 15, 16. Читай дуже швидко перше та останнє слово в кожному рядку. Решту слів читати не потрібно. Повтори вправу, взявши будь-який текст.

2.Уяви політ метелика. Слідкуй за ним поглядом, але не повертай голови.
3.Не рухаючи головою, переводь погляд з крайнього лівого в крайнє праве положення.
4.Обертай очима по колу, за годинниковою стрілкою. Потім те саме, але проти годинникової стрілки.
5.10 секунд дивись на який-небудь далекий предмет. Переведи погляд на внутрішню сторону своєї долоні. Повтори це не менше 5 разів.
6.10 секунд дивись на який-небудь далекий предмет. Переведи погляд на кінчик свого носа, потім - на перенісся.
7.20-30 раз зроби „махи" по стелі, підлозі, стінах.
8.Широко розкрий очі. Дуже сильно прищурся. Спокійно закрий очі. Повтори це 10 раз. 20 секунд поморгай.
9.З секунди дивись на яскраву лампочку. Заплющ очі, прикрий їх долонею – відпочинь.

ТРЕНІНГ ПАМ'ЯТІ

1.Відкрий таблицю 16. 20 секунд читай перший стовпчик слів, намагаючись якомога більше запам'ятати. Потім закрий таблицю і запиши слова, які залишилися в пам'яті.
Повтори вправу з іншими блоками.

2. Кожного тижня вчи одну скоромовку , будь-який віршик.
3. ЯК ВЧИТИ ВІРШІ АБО СКОРОМОВКИ
Вчи перший рядок:
Із ліску, де граб і бук,
Із ліску, де граб і бук,
Із ліску, де граб і бук,

Кожен рядок повторюй з прискоренням 3-4 рази, наголошуючи на першому слові і намагайся не заглядати в текст.
Вчи другий рядок:
Долітає дятла стук.
Долітає дятла стук.
Долітає дятла стук.
З 'єднуй перший рядок з другим:
Із ліску, де граб і бук,
Долітає дятла стук.

Повтори 5-6 раз з прискоренням ці два рядки.
Вчи третій рядок:
Все умілому з руки –
Все умілому з руки –
Все умілому з руки –
З 'єднуй три рядки:
Із ліску, де граб і бук,
Долітає дятла стук.
Все умілому з руки –
Вчи так само четвертий рядок і наступні. Потім з 'єднуй з попередніми.
Із ліску, де граб і бук,
Долітає дятла стук.
Все умілому з руки –
Будуть зайцю чобітки.
Повторюй 5-6 раз з прискоренням, роблячи наголос на першому слові кожного рядка. Тим самим способом вивчи інші вірші і повторюй декілька разів разом з першим.
Такий спосіб заучування будь-якої інформації допоможе зберегти її в пам'яті на все твоє життя.
5.Підбери малюнок, який тобі до душі. Протягом трьох хвилин розглядай його і запам'ятовуй якомога більше предметів.
Закрий малюнок і запиши все, що запам'яталося.
Відкрий картинку і порівняй її з тим, що записано.
Вправу можна повторювати з іншими картинками.
Влаштуй змагання з друзями: хто швидше і більше запише предметів.

6.Згадай, про що були твої думки 5 хвилин потому? Про що думалося годину тому? Що відбувалося з тобою вчора в цей самий час? Що було на сніданок останні три дні? У що були одягнені вранці твої рідні? Що було вдягнено на тобі в останні вихідні? Цю вправу можна для себе повторювати щодня, поновлюючи її новими питаннями.

7.Для виконання цієї вправи знайди собі напарника. Сядьте напроти, вибери будь-яке речення з книги і прочитай його про себе. Подивися в очі напарника і точно перекажи речення. Напарник повинен повторити. Якщо напарник помилиться, повтори речення ще раз. Коли він повторить без помилок, переходьте до наступного речення.
а) Скільки букв в четвертому слові?
б) Скільки слів починається з букви „м" ?
в) Які слова закінчуються на букву „а"?
г) Яке слово було п'ятим?
д) Скільки раз зустрічалась в словах буква „д"?

8.Відкрий таблицю 16. Прочитай будь-який рядок слів. Закрий їх і вимови задом наперед.
Повторюй вправу до тих пір поки виконання не стане швидким, блискавичним.
9.Поглянь на ряд чисел: 2 4 19 68 20 2 33
Прикрий їх і дай відповіді на питання: а) Яке в цьому ряді саме велике число і саме маленьке число?
б) Скільки всього чисел в ряду?
в) Яка сума другого та останнього чисел?
г) Яке число було четвертим?
д) Скільки в ряду чисел може вказувати на одиницю часу?
10. Без підготовки, розкажи алфавіт навпаки.

ТРЕНІНГ УЯВИ
1.Відкрий таблицю 16.
Читаючи слова, пояснюй їх значення. Можна влаштувати змагання з друзями: один показує дію, яка відповідає значенню заданого слова, а інші відгадують.
2.Вибери слово з таблиці 16. Розкажи, про що буде йтися мова в тексті, якщо в ньому використати дане слово. Можна влаштувати змагання з друзями: хто більше запропонує варіантів.
3.Вибери слово з таблиці 16, наприклад, „ручка" Згадай всі можливі варіанти, де і для чого можна використовувати цей предмет. Можна влаштувати змагання з друзями: хто більше запропонує варіантів
4.Не рухаючи головою, переводь погляд з крайнього лівого в крайнє праве положення.
5.Обертай очима по колу, за годинниковою стрілкою. Потім те саме, але проти годинникової стрілки.
6.Вибери слово з таблиці 16, уявляючи цей предмет як ціле, поділи його на елементи. Називаючи елементи, пиши на папері палички: один елемент - паличка. Якщо елементи в одному предметі перелічені, бери з таблиці інше слово. Попроси дорослих, полічити скільки паличок ти ставиш за 3 хвилини. (Спочатку „вголос": добре - 50, відмінно - 60; „мовчки": добре - 80, відмінно - 90). Можна влаштувати змагання з друзями: хто більше за З хвилини запише паличок - елементи предметів.
7.Вибери слово з таблиці 15 і розбери його на дії з яких воно складається. Наприклад: шити - брати, проколоти, увіткнути, протягнути, натягнути, відрізати,... Підрахуй кількість паличок, як і в попередній вправі.
8.Побудуй змістовий ряд і запиши четверте слово. Наприклад: олівець - папір, крейда - ... (дошка), тобто, якщо олівець пише по паперу, тоді крейда пише по дошці.
1. Цвях - молоток, шуруп -
2. Дім - дах, книга -
3. Птах - яйце, рослина -
4. Квадрат - куб, коло -
5. Добре - краще, повільно -
6.Вогонь - пожежа, вода _______________________
9.З п'яти слів знайди одне „зайве" і закресли його:
Старезний, старий, старенький, зношений, маленький..
Сміливий, хоробрий, відважний, злий, рішучий.
Василь, Федір, Семен, Іванов, Євгеній.
Молоко, сливки, сир, сало, сметана.
Глибокий, високий, світлий, низький, мілкий.
Дім, сарай, хата, хижа, будівля.
Береза, сосна, дерево, дуб, ялина.
Ненавидіти, зневажати, обурюватися, баламутити, наказувати.
Гніздо, нора, мурашник, курятник, барліг.
Молоток, цвях, сокира, обценьки, долото.
Хвилина, секунда, година, вечір, доба.
Розбій, грабіж, землетрус, підпал, напад.
Підготуй такі ряди для своїх друзів.

10.Візьми з таблиці 16 ряд або блок слів.
Склади твір на вільну тему, використовуючи дані слова.
11.До слів з таблиці 16 придумай нові слова, яких не існує, але зберігай їх значення. Наприклад їздик – возик.

12.Користуючись таблицями 2, 3, 4, 5 придумай нові слова.

13.Зв'яжи різні поняття одним словом. Наприклад: кит небо (блакитний).
1. Горішок - характер ( )
2. Коник - огірок ( )
3. Урок - похід ( )
4. Кошеня - людина ( )
5. Рівчак-думка ( )
6. Ніч - туш ( )
7. Розмова - питання (__________________________)

14.Вигадай можливе застосування таких речей:
Шматок дроту -
Порожня пляшка -_______________________
Бите скло -
Шмат пінопласту -
Зламана лялька -
Кисле молоко -
Наприклад: старий журнал - отримання нового паперу, виготовлення пап 'є-маше, утеплення вікон.
15.Уяви, що ти знаєш і вмієш все. Ким тобі хотілося б стати в такому випадку? Розкажи.
16.Уяви, що ти дуже мало знаєш і нічого не вмієш. Ким тобі хотілося б стати в такому випадку? Розкажи.
17.Уяви, що ніч щезла і століттями триває день. Що б сталося ? Розкажи.

Категорія: Методика навчання | Додав: Світлана (17.03.2015) | Автор: Чубелюк Світлана Вікторівна E
Переглядів: 845 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Привіт, Гість
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Пошук
Посилання

«Методичний портал»

Наша кнопка
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сходинки до вершин знань

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz