Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSНеділя, 19.08.2018, 12:20


ХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХ
Меню сайту
Категорії розділу
Мультимедійні технології в середній освіті [3]
Інтерактивні технології [6]
Міні-чат
200
Посилання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 27
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Інноваційні технології в початковій школі » Інтерактивні технології [ Додати статтю ]

Формування навичок читання засобами усвідомленого сприймання тексту

Формування навичок читання засобами усвідомленого сприймання тексту

( з досвіду роботи вчителя – методиста Новопільського НВК Сапель Віри Іванівни)

 

       Основним у навчанні молодших школярів є систематична праця над усвідомленням змісту прочитаного. У процесі роботи над текстом ставимо різні завдання щодо розкриття і розуміння образу. Бо тільки продумане запитання викличе інтерес, захоплення учня, бажання знайти відповідь. Кожне з них обов’язково мусить пожвавлювати мислення учнів.

1.  Вправа «Передбачення». Після ознайомлення з назвою тексту та його автором, перед читанням ставлю дітям запитання, які дають змогу зробити припущення про зміст тексту.

Після прослуховування тексту здійснюється перевірка первинного сприймання. На цьому етапі вчитель за допомогою запитань виявляє, як діти в цілому сприйняли прослуханий текст, які з’явилися в них враження та перевіряє загальне розуміння учнями прослуханого тексту. Запитання слід дібрати  такі, які спонукають школярів висловлювати власні судження та перевіряють загальне розуміння прослуханого. Наприклад:

- Коли  іде відбувалися події, описані в творі? Назвіть дійових осіб?

- Яку пору року змальовує поет?

- Що вас найбільше вразило, схвилювало?

- Яку картину ви уявляли, слухаючи його?

 Вважаю, що головним прийомом, який забезпечує розвиток навичок читання є багаторазове звернення до тексту, перечитування його із новим завданням. Ось тоді дитина відкриє в ньому щось нове, на що не звернула уваги під час попереднього читання.

Використовую такі прийоми:

- знайти і пояснити образні слова та вислови, якими передаються суттєві ознаки явища, події.

-  як ти розумієш вислів  «прийшла зима», небо простяглось, «сонце налилось» ,»замовкла річка» (Анатолій Бобенко «Зима»”? Який настрій вони створюють?

- пояснити значення виразів «аж луна йде», «а під ним тільки земля стогне» (українська народна казка «Кирило Кожум’яка»)

- знайти слова, що образно передають  різний стан людини, засоби спілкування, зовнішність дійових осіб, пояснити їх добір автором.

- знайти слова, вислови, дії, що повторюються в оповіданні, вірші та поміркувати, чому їх так ужито у творі.

- з чим поетеса порівнює воду, хвилі, слід корабля ( Які суттєві ознаки вечірнього моря вони передають? («Вже сонечко в море сіда » Лесі Українки);

         - знайти у тексті порівняння, за допомогою яких змальовується зовнішність дівчинки, її одяг, обличчя, руки. Що хотів підкреслити письменник, порівнюючи Улянку з яблуком, лісовою грушкою, хмаринкою, кульбабкою? («Лісовою стежкою» О. Донченка)

-  знайти слова, що підказують, від чийого імені ведеться розповідь; допомагають уявити, скажімо зиму,  як живу істоту; передають ставлення автора до зображуваних подій.

-  „ Що можна побачити, а що почути за рядками вірша? Як по – іншому закінчити оповідання? Які події могли б передувати зображуваним? Що змінилося, коли б...? Які слова замінити, щоб дії героя можна було схвалити?»

-  встановити і пояснити причинно – наслідкові зв’язки: Чим це зумовлене? Як це можна пояснити? Чому так трапилось? Що від цього залежить?

-  визначити головну думку прочитаного. Визначити ставлення автора і читача до зображуваного (  Які думки викликав у вас цей текст? Які почуття? Чого він нас навчає? З чого можна дізнатися, що автор співчуває чи засуджує головному герою? Як би ви продовжили оповідання? Який  інший заголовок можна придумати до цього оповідання? Яке прислів’я може виражати головну думку твору? ( для вибору прислів’я можна запропонувати учням ).

-  Знайти в тексті найдовше слово, найдовше речення.

- Знайти питальне, окличне, спонукальне речення. Знайти дво,

 три - , чотирискладові слова.

-  Знайди і прочитай речення, які передають хвилювання, тривожність, радість, злість, зухвалість, страх тощо.

           - Знайти порівняння, які вживає автор.

           - створити словесний  портрет дійової особи;.

           -  Робота в парах:

- Гра «Незнайко» (один читає, інший виправляє помилки).

- «Інтерв’ю» ( поставити запитання товаришеві або визначити ставлення партнера до заданого тексту чи дійової особи).

- Гра «Кіт і мишка» (працюють  в парах , один починає читати (мишка), інший («кіт») починає читати після 3 – 4 прочитаних слів  його партнером. Таким чином намагається «догнати» його.

 

 

Категорія: Інтерактивні технології | Додав: vesta13 (17.01.2015) | Автор: Черепанова Таміла Миколаївна
Переглядів: 566 | Теги: методи, чмтання, форми | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Привіт, Гість
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Пошук
Посилання

«Методичний портал»

Наша кнопка
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сходинки до вершин знань

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz