Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 18.10.2018, 00:11


ХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХХ
Меню сайту
Категорії розділу
Мультимедійні технології в середній освіті [3]
Інтерактивні технології [6]
Міні-чат
200
Посилання
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 28
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Інноваційні технології в початковій школі » Інтерактивні технології [ Додати статтю ]

Орієнтовні завдання до написання творів – міркувань

     Моніторингове дослідження з читання – нестандартний вид перевірки навчальних досягнень учнів. Воно включає завдання, різні за формою та способом виконання, а саме: вміння читати мовчки і розуміти фактичний зміст прочитаного, визначати послідовність подій у тексті, будувати писемне висловлювання, чітко, послідовно й аргументовано висловлювати оцінні судження.

Аналіз результатів моніторингу з читання показав, що значна частина учнів зазнавала труднощів у виконанні завдань  творчого характеру, які розраховані на високий рівень навчальних досягнень. Як правило, ці завдання вимагають  від учнів уміння самостійно мислити, аналізувати, робити висновки. Речення діти будують довільно, спираючись на мовне чуття та власний життєвий досвід. Як показує досвід, діти люблять писати такі роботи «від себе», хочуть, щоб їхні твори обов’язково прочитали. Досягти їхньої досконалості, не «відбити бажання» викладати на папері власні судження, думки, мрії надмірними зауваженнями, організувати корекцію, аналіз написання творчих робіт – завдання вчителя початкових класів.

Тому, з метою адаптації школярів до моніторингових досліджень з читання, розробила зразки завдань третього типу, де діти будують власні зв’язні висловлювання.

Однак, рівень сформованості в молодших школярів  створювати зв’язні висловлювання недостатньо високий.  Вважаю, що на уроках читання слід звертатися до письма, пропонуючи  дітям у вільній формі написати невеличкі  зв’язні висловлювання про те, що вони прочитали, який висновок зробили, які подібні ситуації траплялися з ними  у житті, як вони оцінюють свої вчинки та вчинки героїв прочитаних творів. Постійне вправляння є важливою умовою майбутніх успіхів. Гірше, коли учні, не маючи досвіду створення власних письмових висловлювань, безпорадно сидять, не наважуючись щось написати.

Я подаю дітям зразки не готових творів, а опорні слова та вирази, запитання, які дадуть учневі поштовх до викладу власних думок. Учні  можуть використати запропоновані опорні  слова і вирази, або ж написати  своє, власне міркування.

Завдання 1. Напишіть текст – міркування  за поданим твердженням і висновком. Дайте йому заголовок.

Твердження. Книга вчить, як на світі жить.

Доказ. У світі існує безліч різних книг.  Різні книги по – різному служать людям. Книги, за якими я вчуся, це - ….. Книги, які допомагають знайти відповіді на запитання «як?», «чому?», «коли?», «де?»,   це - … Вони полегшують нам життя. Книга вчить шанувати людину й самих себе.

 Книжка ….

Висновок. Любіть книжку – джерело знань.

Завдання 2. Напишіть текст – міркування за поданим твердженням і висновком. Дайте йому заголовок.

Твердження. Одне з найдорожчих для нас слів – слово «мир».

Доказ. Нам потрібен мир, щоб будувати нові міста, щоб …..(використай для доказу слова « вирощувати,  запускати, виховувати, садити»).

Висновок. Хай завжди буде мир!

 

Завдання 3. Склади і запиши текст – міркування за поданим твердженням і висновком. Дай йому заголовок.

Твердження. Важко знайти зараз сім’ю, в якій би не було книжок.

Доказ. У мене вдома теж є невеличка бібліотека.  Там є ….,   …..,  …… . Я люблю читати …..

Висновок. Людина, яка любить і вміє читати – щаслива людина. Книга відкриває перед людьми великий світ. Вона ….

Завдання 4 . Склади текст – міркування на тему «За що ми любимо  казки».

Твердження. Мабуть, немає такої людини в світі, яка б не любила казки.

Доказ. Я теж люблю казки. Спочатку  мені  їх читала мама, тепер  я захоплююся ними сам. (Напиши, хто твої улюблені герої. Чого ти навчився у них. Як вони допомагають тобі у житті).

Висновок. І скільки б не читав казки, ще хочеться. Усе життя читав би!

 

Завдання 5.   Склади і запиши текст – міркування про народну пісню за поданим твердженням і доказом. Придумай заголовок.

Твердження. Кожного дня по радіо, телевізору ми чуємо мелодії пісень.

Доказ. Пісні є дуже різні – веселі, сумні, мелодійні і не дуже.  Справжнім скарбом українського народу є…. . У них оспівують ….. . Вони надихають нас на ……

Висновок. Кажуть: «Пісня – душа народу», адже без пісні ….. .

 

Завдання 6. Напиши текст – міркування за прислів’ям «Вчитися ніколи не пізно».

Твердження. Знання потрібні людині, як повітря.

Доказ. (Поміркуй, що ми називаємо знаннями? Звідки вони беруться? Навіщо людині знання?) Використай опорні речення: Без знань людина не впевнена в собі, вона сліпа. Вчитися потрібно все життя. Знання дають нам … . Вони полегшують нам життя. Наприклад, …..

Висновок. Той, хто хоче багато вміти і багато знати….

 

Завдання 7. Поміркуй і напиши, чому «Чому птаха пізнають за пірям,

 а людину – за мовою?».

Твердження. Основною ознакою птахів є їхнє пір’я. У різних  птахів різне пір’я: у голуба – біле, у ворони – чорне, у дятла – строкате. Ми розрізняємо птахів за пір’ям.

Доказ. У кожної людини своя мова. Мова людини – показник її вихованості. (Напиши, як говорить культурна людина, чому мову потрібно вивчати, добре знати, любити,  доглядати, берегти).

Висновок. Мова людини багато чого може про неї розказати.

 

Завдання 8. Поміркуй і напиши, чому мова – дивний скарб.

Твердження. Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова.

Доказ. Якщо в народу є своя мова, то є і сам народ. Кожна держава має свою державну мову, яку слід поважати. (Напиши, якою мовою ти розмовляєш. Як ти розумієш зміст слів «державна мова»? ) Українська мова неповторна, мелодійна, ….., ……., …….. .

Висновок. А поки жива мова – живий український народ.

 

Завдання 9. Складіть і запишіть текст – міркування за поданим твердженням і висновком. Придумай заголовок.

Твердження. Зима – це не тільки сніги та морози, але ще й велика радість дітям.

Доказ. Адже тільки взимку можна … (Напиши про свої розваги взимку, пригадай  свій найсмішніший випадок на гірці чи на льоду).

Висновок. Здавалось, наче сніг спеціально  створений для дитячої радості. Чудові розваги взимку!

 

Завдання 10 .  За поданим твердженням складіть і запишіть текст – міркування  «Чому потрібно допомагати птахам взимку» .

Твердження. Взимку птахи переживають велику скруту.

Доказ. Важко їм добувати їжу. (Напиши, як ти турбуєшся про птахів взимку, чому голод страшніший пташці, ніж холод. За  якими пташками  ти спостерігав взимку біля своєї годівнички?)

Висновок. Влітку птахи віддячать нам. Вони …

 

Завдання 11. Поміркуй над питанням: що головніше в людині – краса зовнішня чи внутрішня?

Твердження. Було б добре і виглядати красивим, і бути добрим, правдивим, чесним.

Доказ. Я думаю, в людині найпрекрасніше… (Чи можуть красиві справи прикрасити людину і навпаки, погані вчинки зіпсувати зовнішній вигляд людини?)

Висновок. Чим більше в людині хороших якостей, тим вона красивіша.

 

Завдання 12. Поміркуй, чи потрібно бути правдивим?

Твердження. В народі кажуть «Краще гірка правда, ніж солодка брехня».

Доказ. Я погоджусь з цією народною мудрістю (чи не погоджуюсь?). Нас з дитинства вчать говорити правду. Чому діти іноді кажуть неправду? Що відчуває людина, коли говорить неправду? Які приклади із свого життя ви можете навести?

Висновок. Правди, як і шила в мішку, не сховаєш.

 

Завдання 13. Склади і напиши невеличке міркування на тему « Ми хочемо миру».

Твердження. Багато горя принесла людям війна.

Доказ. Із книжок, розповідей ми дізналися, що війна…

Висновок. Ми повинні пам’ятати про тих, хто відвоював мир. Для того в нашому селі…

 

Завдання 14. Ти прочитав вірші Тараса Шевченка. Склади і напиши текст – міркування « У чому сила і безсмертя  поета Тараса Шевченка».

Твердження. Сила і безсмертя Шевченка у його віршах.

Доказ.  У них він оспівував… . Ми любимо твори Тараса Шевченка тому, що…

Висновок. Шевченкове слово буде жити в віках. Воно нас…

 

Завдання 15. Склади і запиши невеличке міркування «Що означає бути справжньою людиною?»

Твердження. Часто говорять « Він справжня людина».

Доказ. А хіба бувають «несправжні» люди?». Я вважаю, справжня людина, це та людина, яка…

Висновок. Коли виросту великим…

 

Завдання 16. Склади і запиши міркування на тему «Який слід повинна залишити людина на землі?»

Твердження. Кожна людина повинна залишити свій слід на землі.

Доказ. Композитори залишають після себе пісні, художники – картини, поети – вірші. (Поміркуй, як треба жити, вчитися, працювати, щоб про тебе пам’ятали люди).

Висновок. Прожити життя чесно – лише так можна залишити слід на землі.

 

Завдання 17. За поданим твердженням і висновком склади і запиши текст – міркування «За що я люблю свято Нового року».

Твердження. Скоро Новий рік. З яким нетерпінням ми чекаємо це свято!

Доказ. До цього свята готується вся наша сім’я. Ми… (Напиши, як твоя сім’я готується до свята, використовуй слова « подарунки, іграшки, ялинка, маски, солодощі, фрукти, листівки)

Висновок. Нехай Новий рік принесе радість і щастя у кожен дім!

 

Категорія: Інтерактивні технології | Додав: vesta13 (17.01.2015) | Автор: Черепанова Таміла Миколаївна
Переглядів: 1942 | Теги: Українська мова, твори | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Привіт, Гість
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Пошук
Посилання

«Методичний портал»

Наша кнопка
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту
Сходинки до вершин знань

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz